Data: 18.03.2014
Prowadzący: Wioletta
Małkiewicz
Temat zajęć: Ćwiczenia
gimnastyczne z elementami metody twórczej W. Sherbone
Grupa wiekowa : 4 i
5- latki
Cele ogólne:
Ø Kształtowanie
poprawnej postawy dziecka,
Ø Dostarczenie
wielu emocji i śmiechu,
Ø Podporządkowanie
się regułom i zasadom gry,
Metody pracy
Ø Informacyjna,
heurystyczna,
Formy organizacyjne
aktywności
Ø Indywidualna,
grupowa,
Środki dydaktyczne:
woreczki, szarfy, piłki, drabinki,
Przebieg zajęć:
1. Zbiórka
w kole, przywitanie się, przedstawienie celu zajęć, umotywowanie i zachęcenie
do ćwiczeń.
2. Zabawa
orientacyjno-porządkowa: Kot jest kota nie ma.
Na zapowiedź: "Kot jest" myszki przysiadują
obejmując kolana, głowa nisko opuszczona;
na hasło "Kota nie ma"- myszki biegną swobodnie omijając się
zręcznie
3. Leżenie
tyłem - ślizg na plecach na wprost.
4. Leżenie
przodem - ślizg na brzuchu wokół osi pępka.
5. Dzieci
ustawiają się gęsiego w rozkroku. Ostatnie dziecko przesuwa się, czołgając się
na brzuchu, pomiędzy nogami dzieci do przodu i staje jako pierwsze.
6. Dzieci
siedzą do siebie tyłem, aktywny partner pcha plecami biernego. Potem następuje
zmiana ról.
7. Dzieci
stoją przodem do siebie i chwytają sie za ręce, odchylając się lekko do tyłu.
Jednocześnie wykonują siad a następnie wstają.
8. Dzieci
stoją przodem do siebie i chwytają się za ręce. Jedno dziecko kuca, drugie
stoi.
9. Dzieci
w parach rzucają do siebie delikatnie piłkę.
10. Rzut
woreczkiem do celu - ustawiają się w dwóch rzędach i rzucają co celu.
11. Rywalizacja
dwóch drużyn. Dzieci ustawione w dwóch rzędach wspinają się na drabinki.
Podsumowanie zajęć. Zbiórka w szeregu, przypomnienie celów zajęć, ocena
aktywności ćwiczących.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz