Data:
28.II.2014r.
Prowadząca: Renata Pauksztełło
Grupa wiekowa: 3-latki
Temat kompleksowy: Kurtyna idzie w górę
Temat dnia: Zabawy w cyrk
Temat zajęć: Zestaw zabaw ruchowych ,,Zabawy w cyrk”
Cele;
-poznawczy: zapoznanie z nowymi formami zabaw ruchowych,
-kształcący: kształcenie umiejętności reagowania na umówione
sygnały słowne i dźwiękowe,
-wychowawczy: przestrzeganie ustalonych reguł,
Metody:
-słowna: objaśnienia zasad zabaw ruchowych,
-oglądowa: pokaz n-lki sposobu wykonania ćwiczeń,
-czynna: samodzielne wykonanie poleceń n-lki
Przebieg:
1.zabawa orient.-porz. ,,Kasa”
dzieci poruszają się w rytm muzyki. Na hasło ,,Kas”
ustawiają się w szeregu za nauczycielką
2.zabawa bieżna ,,Dyrektor”
nauczycielka pyta dzieci :,,Kto prowadzi cyrk, kieruje
nim?”. Dzieci poruszają się po sali przy nagraniu rytmicznej melodii. Na hasło
,,Dyrektor”, stają w lekkim rozkroku, pochylają się do przodu i
wołają-,,Zapraszamy do cyrku”
3.zabawa ,,Pokaz fok”
dzieci maszerują po sali przy nagraniu rytmicznej melodii.
Na hasło ,,Foki” przechodzą do leżenia przodem. Następnie unoszą się na rękach,
nogi mają złączone- dzieci-foki wykonują ruchy głową, spoglądając w górę i na
boki.
4.zabawa ,,Śmieszny klaun”
dzieci podskakują z nogi na nogę, robiąc śmieszne miny, przy
dźwiękach tamburyna. Następnie skaczą jak pajacyki.
5.zabawa ,,Cyrkowe koniki”
dzieci-konie biegają jedno za drugim przy nagraniu skocznej
muzyki. Na hasło ,,Obrót”, wykonują obroty wokół siebie. Następnie ,,grzebią w
ziemi” naprzemiennie: raz jedną nogą, raz drugą. Potem rytmicznie kiwają
głowami, wykonują ukłon i poruszają się po kole przy nagraniu muzyki.
6.zakończenie zabawy
nauczycielka mówi:
,,zakończyła się zabawa,
niech więc zabrzmią głośne brawa,
już zaczyna się parada”. Dzieci maszerują dookoła sali przy
nagraniu skocznej muzyki, machając rękami na pożegnanie.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz