NASZA KADRA

Przedszkole zatrudnia 12 nauczycielek oraz 14 pracownik贸w administracji i obs艂ugi. Wszystkie nauczycielki maj膮 przygotowanie pedagogiczne oraz nieustannie podnosz膮 swoje kwalifikacje zawodowe, poprzez udzia艂 w r贸偶nego rodzaju kursach doskonal膮cych, konferencjach metodycznych i szkoleniach zawodowych.

Dyrektor przedszkola – mgr Danuta Surmacz

Wicedyrektor przedszkola - mgr Teresa Borowska

KADRA PEDAGOGICZNA

W艣r贸d naszej kadry jest 8 nauczycieli dyplomowanych, 2 nauczycieli mianowanych oraz 2 nauczycieli kontraktowych.

mgr Danuta Surmacz – dyrektor, nauczyciel dyplomowany

mgr Teresa Borowska – wicedyrektor, nauczyciel dyplomowany pracuj膮cy Metod膮 Dobrego Startu, ponadto prowadzi zaj臋cia z gimnastyki korekcyjnej

mgr Anna Wcis艂o – nauczyciel dyplomowany pracuj膮cy metod膮 prof. B. Roc艂awskiego - glottodydaktyka
mgr Renata Paukszte艂艂o – nauczyciel dyplomowany stosuj膮cy nowatorsk膮 metod臋 pracy z dzie膰mi - wczesna nauka czytania i pisania ju偶 od 3 roku 偶ycia
mgr Katarzyna Adamecka – nauczyciel dyplomowany, zaj臋cia prowadzi metod膮 Ireny Majchrzak, czyli odimienna metoda nauki czytania
mgr Ewa Szyca – nauczyciel dyplomowany r贸wnie偶 w swojej pracy stosuje metod臋 Ireny Majchrzak, ale dodatkowo prowadzi zaj臋cia informatyczne
mgr Ewa Anusik – nauczyciel dyplomowany prowadzi zaj臋cia stosuj膮c glottodydaktyk臋
mgr Ewa Zaj膮c – nauczyciel mianowany, prowadz臋 zaj臋cia z glottodydaktyki, cz臋sto stosuje zabawy z chust膮 animacyjn膮 Klanza, ubiega si臋 o tytu艂 nauczyciela dyplomowanego
mgr Magdalena Zmuda - Trzebiatowska - nauczyciel kontraktowy ubiegaj膮cy si臋 o stopie艅 nauczyciela mianowanego, prowadzi zaj臋cia z j臋zyka angielskiego, stosuje na zaj臋ciach zaj臋cia z kinezjologii edukacyjnej
mgr Wioletta Ma艂kiewicz - nauczyciel kontraktowy, uczy dzieci j臋zyka angielskiego i nie tylko
Monika Grabias - nauczyciel sta偶ysta, uko艅czy艂a pedagogik臋 wczesnoszkoln膮 i przedszkoln膮 z logopedi膮 i j臋zykiem angielskim, prowadzi profilaktyk臋 zaj臋膰 w zakresie gimnastyki buzi i j臋zyka

KADRA ADMINISTARCJI I OBS艁UGI

Intendentka: Mariola Bill

Pomoc nauczyciela:
Adela Zmuda Trzebiatowska

Obs艂uga:

El偶bieta Jastrz臋bska, Iwona P艂onkiewicz, Tadeusz Surmacz, Wies艂aw Wysocki, Bukowska Emilia, Grabowska Halina, Irena Zwirdowska, Joanna Popik


MISJA PRZEDSZKOLA

Przedszkole pe艂ni funkcje opieku艅cze, wychowawcze i kszta艂c膮ce. Wspomaga wszechstronny rozw贸j dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i mo偶liwo艣ci. Tworzy bezpieczne warunki do wsp贸lnej zabawy i nauki.

Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie to偶samo艣ci regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje spo艂eczne, a tak偶e uczy odr贸偶niania dobra od z艂a. Pe艂ni r贸wnie偶 funkcj臋 doradcz膮 i wspieraj膮c膮 dzia艂ania wychowawcze wobec rodzic贸w. Celem edukacji przedszkolnej jest osi膮gni臋cie przez dziecko stanu gotowo艣ci do podj臋cia nauki w szkole podstawowej.

Przedszkole Miejskie nr 1 w Miastku zatrudnia kadr臋 pedagogiczn膮 maj膮c膮 wysokie kwalifikacje pedagogiczne, a tak偶e kwalifikacje specjalistyczne: logoped臋, specjalist臋 w zakresie gimnastyki korekcyjnej, lektora j臋zyka angielskiego. W celu tworzenia nowych perspektyw rozwoju oraz kreatywnego rozwi膮zywania pojawiaj膮cych si臋 problem贸w powo艂ano zespo艂y zadaniowe ds.: statutu, promocji i ewaluacji. Kadra tworzy 偶yczliw膮 i rzeczow膮 atmosfer臋 wsp贸艂dzia艂ania. Systematycznie doskonali organizacj臋 i przebieg proces贸w wspomagania oraz edukacji dzieci. Dyrektor motywuje nauczycieli do pracy na wysokim poziomie poprzez uruchomienie procedury oceniania i nagradzania.
Pomieszczenia przedszkolne, wyposa偶enie przedszkola, w tym 艣rodki dydaktyczne, pozwalaj膮 na realizacj臋 przyj臋tych program贸w. Nowoczesne meble i k膮ciki zainteresowa艅 oraz atrakcyjne zabawki zach臋caj膮 do swobodnej zabawy. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych.

Stosowane metody i formy pracy s膮 nowoczesne i zapewniaj膮 wychowankom atrakcyjny, tw贸rczy i aktywny spos贸b na osi膮ganie sukces贸w rozwojowych.

1. Metody czynne:
- metoda samodzielnych do艣wiadcze艅,
- metoda kierowania w艂asn膮 dzia艂alno艣ci膮 dziecka,
- metoda zada艅 stawianych dziecku,
- metoda 膰wicze艅 utrwalaj膮cych.
2. Metody ogl膮dowe:
- obserwacja i pokaz,
- osobisty przyk艂ad nauczyciela,
- udost臋pnianie sztuki/dzie艂a plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
3. Metody s艂owne:
- rozmowy,
- opowiadania,
- zagadki,
- obja艣nienia i instrukcje,
- sposoby spo艂ecznego porozumiewania si臋,
- metody 偶ywego s艂owa.

Ponadto codzienn膮 praktyk臋 pedagogiczn膮 wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:
- metoda glottodydaktyki Bronis艂awa Rac艂awskiego,
- praca indywidualna z dzie膰mi metod膮 Marii Monressorii,
- pedagogika zabawy „Klanza”,
- tw贸rcze metody aktywno艣ci ruchowej: K. Orffa, R. Labana, Kniess贸w,
- „Ruch rozwijaj膮cy” wed艂ug Weroniki Sherborne,
- metodyk臋 nauczania matematyki wg E. Gruszczk-Kolczy艅skiej, E. Zieli艅skiej,
- aktywne s艂uchanie muzyki Batti Strauss,
- techniki relaksacyjne,
- na zaj臋ciach j臋zyka angielskiego wzorowanie si臋 na metodzie Helen Doron.


wtorek, 10 listopada 2015

na straganie馃槏馃槝



Brak komentarzy:

Prze艣lij komentarz