NASZA KADRA

Przedszkole zatrudnia 12 nauczycielek oraz 14 pracowników administracji i obsługi. Wszystkie nauczycielki mają przygotowanie pedagogiczne oraz nieustannie podnoszą swoje kwalifikacje zawodowe, poprzez udział w różnego rodzaju kursach doskonalących, konferencjach metodycznych i szkoleniach zawodowych.

Dyrektor przedszkola – mgr Danuta Surmacz

Wicedyrektor przedszkola - mgr Teresa Borowska

KADRA PEDAGOGICZNA

Wśród naszej kadry jest 8 nauczycieli dyplomowanych, 2 nauczycieli mianowanych oraz 2 nauczycieli kontraktowych.

mgr Danuta Surmacz – dyrektor, nauczyciel dyplomowany

mgr Teresa Borowska – wicedyrektor, nauczyciel dyplomowany pracujący Metodą Dobrego Startu, ponadto prowadzi zajęcia z gimnastyki korekcyjnej

mgr Anna Wcisło – nauczyciel dyplomowany pracujący metodą prof. B. Rocławskiego - glottodydaktyka
mgr Renata Pauksztełło – nauczyciel dyplomowany stosujący nowatorską metodę pracy z dziećmi - wczesna nauka czytania i pisania już od 3 roku życia
mgr Katarzyna Adamecka – nauczyciel dyplomowany, zajęcia prowadzi metodą Ireny Majchrzak, czyli odimienna metoda nauki czytania
mgr Ewa Szyca – nauczyciel dyplomowany również w swojej pracy stosuje metodę Ireny Majchrzak, ale dodatkowo prowadzi zajęcia informatyczne
mgr Ewa Anusik – nauczyciel dyplomowany prowadzi zajęcia stosując glottodydaktykę
mgr Ewa Zając – nauczyciel mianowany, prowadzę zajęcia z glottodydaktyki, często stosuje zabawy z chustą animacyjną Klanza, ubiega się o tytuł nauczyciela dyplomowanego
mgr Magdalena Zmuda - Trzebiatowska - nauczyciel kontraktowy ubiegający się o stopień nauczyciela mianowanego, prowadzi zajęcia z języka angielskiego, stosuje na zajęciach zajęcia z kinezjologii edukacyjnej
mgr Wioletta Małkiewicz - nauczyciel kontraktowy, uczy dzieci języka angielskiego i nie tylko
Monika Grabias - nauczyciel stażysta, ukończyła pedagogikę wczesnoszkolną i przedszkolną z logopedią i językiem angielskim, prowadzi profilaktykę zajęć w zakresie gimnastyki buzi i języka

KADRA ADMINISTARCJI I OBSŁUGI

Intendentka: Mariola Bill

Pomoc nauczyciela:
Adela Zmuda Trzebiatowska

Obsługa:

Elżbieta Jastrzębska, Iwona Płonkiewicz, Tadeusz Surmacz, Wiesław Wysocki, Bukowska Emilia, Grabowska Halina, Irena Zwirdowska, Joanna Popik


MISJA PRZEDSZKOLA

Przedszkole pełni funkcje opiekuńcze, wychowawcze i kształcące. Wspomaga wszechstronny rozwój dziecka odpowiednio do jego indywidualnych potrzeb i możliwości. Tworzy bezpieczne warunki do wspólnej zabawy i nauki.

Promuje dbanie o zdrowie i zachowania przyjazne przyrodzie, buduje poczucie tożsamości regionalnej i narodowej, rozwija kompetencje społeczne, a także uczy odróżniania dobra od zła. Pełni również funkcję doradczą i wspierającą działania wychowawcze wobec rodziców. Celem edukacji przedszkolnej jest osiągnięcie przez dziecko stanu gotowości do podjęcia nauki w szkole podstawowej.

Przedszkole Miejskie nr 1 w Miastku zatrudnia kadrę pedagogiczną mającą wysokie kwalifikacje pedagogiczne, a także kwalifikacje specjalistyczne: logopedę, specjalistę w zakresie gimnastyki korekcyjnej, lektora języka angielskiego. W celu tworzenia nowych perspektyw rozwoju oraz kreatywnego rozwiązywania pojawiających się problemów powołano zespoły zadaniowe ds.: statutu, promocji i ewaluacji. Kadra tworzy życzliwą i rzeczową atmosferę współdziałania. Systematycznie doskonali organizację i przebieg procesów wspomagania oraz edukacji dzieci. Dyrektor motywuje nauczycieli do pracy na wysokim poziomie poprzez uruchomienie procedury oceniania i nagradzania.
Pomieszczenia przedszkolne, wyposażenie przedszkola, w tym środki dydaktyczne, pozwalają na realizację przyjętych programów. Nowoczesne meble i kąciki zainteresowań oraz atrakcyjne zabawki zachęcają do swobodnej zabawy. Teren przedszkolny sprzyja zabawom na powietrzu oraz prowadzeniu obserwacji przyrodniczych.

Stosowane metody i formy pracy są nowoczesne i zapewniają wychowankom atrakcyjny, twórczy i aktywny sposób na osiąganie sukcesów rozwojowych.

1. Metody czynne:
- metoda samodzielnych doświadczeń,
- metoda kierowania własną działalnością dziecka,
- metoda zadań stawianych dziecku,
- metoda ćwiczeń utrwalających.
2. Metody oglądowe:
- obserwacja i pokaz,
- osobisty przykład nauczyciela,
- udostępnianie sztuki/dzieła plastyczne, przestawienia teatralne, ilustrowane artystycznie utwory literackie, koncerty muzyczne.
3. Metody słowne:
- rozmowy,
- opowiadania,
- zagadki,
- objaśnienia i instrukcje,
- sposoby społecznego porozumiewania się,
- metody żywego słowa.

Ponadto codzienną praktykę pedagogiczną wzbogacono o nowatorskie toki metodyczne:
- metoda glottodydaktyki Bronisława Racławskiego,
- praca indywidualna z dziećmi metodą Marii Monressorii,
- pedagogika zabawy „Klanza”,
- twórcze metody aktywności ruchowej: K. Orffa, R. Labana, Kniessów,
- „Ruch rozwijający” według Weroniki Sherborne,
- metodykę nauczania matematyki wg E. Gruszczk-Kolczyńskiej, E. Zielińskiej,
- aktywne słuchanie muzyki Batti Strauss,
- techniki relaksacyjne,
- na zajęciach języka angielskiego wzorowanie się na metodzie Helen Doron.


czwartek, 1 października 2009

Grypa sezonowa i nowa grypa A(H1N1)v

W okresie zwiększonej zachorowalności na grypę, należy pamiętać o zasadach dotyczących zarówno zdrowego stylu źycia, jak tez prostych czynności higienicznych, które mogą uchronić przed zachorowaniem.
GRYPA SEZONOWA jest ostrą chorobą wirusową, któa przenosi się drogą kropelkową, bądź tez przez kontakt bezpośredni z zakazoną osobą lub ze skazonymi powierzchniami. Pamiętać nalezy, ze wirusy grpy poza organizmem zywym mogą przetrwać jedynie kilka godzin -2,3. Charakterystyczny jest dla niej gwałtowny początek. W ciągu 24 -48 godzin od zakazenia pojawiają się pierwsze objawy: wysoka gorączka, dreszcze, bóle mięśniowo - stawowe, ból gardła, kaszel, ogólne osłabienie i katar. U dzieci moze wystąpić biegunka i bóle brzucha.
NOWA GRYPA A(H1N1)v jest chorobą układu oddechowego, która przenosi się równiez drogą kropelkową bądź przez kontakt bezpośredni z zakazoną osobą lub ze skazonymi powierzchniami i wywołuje podobne objawy jak grypa sezonowa.

Zalecenia dotyczące zdrowego stylu zycia wpływają na potęgowanie i umacnianie zdrowia
1. Odpowiedni ubiór
Dzieci i młodzież powinny ubrać się odpowiednio do pogody, tak by organizm się nie przegrzał i nie pocił podczas wysokich temperatur na zewnątrz i wewnątrz pomieszczeń.
Nie nalezy równiez pozwalać na to, by organizm został wyziębiony podczas niskich temperatur i niekorzystnej aury.
2. Urozmaicona dieta bogata w składniki odżywcze, witaminy i minerały.
W diecie wzmacniającej odporność nie powinno zabraknąć białka: mięso, ryby, sery, jaja, równiez witaminy: C, A, E zawarte w świeżych owocach i warzywach oraz witamina D, która jest produkowana przez promienie słoneczne padające na skórę. Istotne są równiez składniki mineralne: cynk, zelazo, magnez, selen. W diecie nie powinno zabraknąć błonnika.
3. Aktywność fizyczna, zabawa.
Zalecane jest, aby codziennie, niezależnie od pogody, spędzać przynajmniej godzinę na powietrzu. Nalezy zachęcać dzieci do jak najczęstrzej aktywności fizycznej.
4. Sen i odpoczynek.
Nic tak nie regeneruje i nie wzmacnia sił organizmu, a co za tym idzie odporności, jak właściwa ilość snu, w wywietrznym wcześniej pomieszczeniu. Optymalna dawka nocnego odpoczynku wśród dzieci to 9-11 godzin.
5. Higiena.
Należy utrzymywać higienę osobistą i otoczenia. Zmieniać regularnie bilelizną osobistą oraz pościel. Wazne jest równiez systematyczne wietrzenie pościeli. Ponadto nalezy mieć przy sobie zawsze jednorazowe chusteczki higieniczne i systematycznie, w mikarę potrzeby, oczyszczać nos z wydzieliny.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz